21 oktober - Döda svarta börshandeln

För dryga veckan sedan uttalade jag mig något neutralt om den fortfarande tillåtna handeln på svarta börsen. Det handlade då om de spelningar AC/DC kommer att genomföra nästa år. Då kunde jag skåda förödelsen kring missnöjet om de ofantligt höga marknadspriserna på bl a Blocket utan att jag drabbades själv.

Genom min tid som besökare av större konserter har undertecknad alltid haft turen att på hederligt sätt skaffa sig ett inträde till sitt favoritband. Denna positiva trend slutade igår då hårdrockens kungar Metallica, som förlagt tvenne spelningar i våran största glob nästkommande år, lät släppa sina biljetter. Resultatet av en timma, sittandes i en abstrakt kö ute någonstans på nätet, slutade utan napp. Besvikelsen var enorm. Missnöjet likaså. Hatet var om möjligt störst.

För en gångs skull har kvällstidningarna, av alla tidsskrifter, förstått problematiken kring den orättvisa fördelningen av det kassa biljettsystemet. De har publicerat olika artiklar där läsare fått skriva ut sin ilska och sorg över skiten som är en verklighet vid varje tillfälle en stor artist eller ett band ska besöka Sverige.

Jag tänker inte upprepa mig ytterligare om hur jag ställer mig till den olagliga handeln utanför lagens gränser utan hänvisar till nedanstående länk där du kan läsa grunden till min åsikt i frågan. Det torde dessutom vara uppenbart vid detta fall.

Jag vill däremot att idioterna denna gång inte ska få komma undan ostraffat. Jag tycker att det som sker är orättvist och förjävligt. Därför vill jag ha ett slut på det hela.

Det jag nu blir tvungen till för att överhuvudtaget kunna delta i en av konserterna blir helt enkelt att söka det billigaste alternativet bland de privata idioterna som förtjänar en snar död. Ty jag tänker aldrig främja de iq-befriade företagen som lever på några få oturligt drabbade. Aldrig. De företagen borde även de avlivas.

Stoppa svartabörshandeln. Bojkotta.

Så här skrev jag om fallet: AC/DC:
http://dannemanne.blogg.se/2008/october/081011-hajar-som-fiskar-stalar-pa-djupt-vat.html

Nedanstående adresser är tre portaler till samma dödsrike! Dessa är ledande inom den egoistiska handeln som förstör för dig och mig! Bojkotta jävlarna!
http://www.slutsålt.se/
http://www.biljettnu.se/
http://www.biljett24.se/


Dan Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0