30 november - Allt som återstår

Det är alltid kul att starta om på nytt. Ny design. Nya tankar. Nya färger. Den här gången efter ett längre uppehåll. Skolans allt mer krävande uppgifter tog helt enkelt för mycket plats i min annars välfyllda vardag. Detta fick mig att stå över skrivandet för en stund och allt annat vilket inkräktade på mina studier.

Årets sista månad väntas troligen inleda under morgondagen och därmed tänkte jag, som den djupt kristna person jag är, sätta igång med att öppna första luckan för detta ovanligt snabba solvarv.

Under de dryga veckorna jag slagits om att försöka behålla ett accepterat betyg i samtliga ämnen har jag varit med om evenemang väl värda att rista ned i sten. Med start imorgon börjar jag berätta om det första i ordningen. Jag törs säga att det är klart väl värt att läsa, som allt annat. Läs det, helt enkelt.

På kvällen den tolfte november, då veckan innehållande allt och lite till hade sin mitt, satt jag på buss 807 och fann lugnet. Ett lugn före stormen må jag säga. Jäktandet inför sjudagarsperiodens stora föreställning försvann och tankarna flög istället runt bland något helt annat. Psykosociala men även döda minnen kunde bildligt visa sig i det skal jag befann mig i med vetskapen om att allt hopp var utom synhåll.

Vad tror du att det hände sen?

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Buddha

Underbart. Du uppnådde ett tillstånd jag själv kallar "fulländad chill".



Du har kommit en bit på vägen young skywalker.

2008-11-30 @ 16:18:00
Postat av: Felix

SlipKnoT live.

Det var frihetsgivande och sjukligt. När Kättarnas Nationalsång spelades fick man en lust att spotta ut all ilska man hade inom sig.

Flera slogs i mitten av golvet, men till sist återstod endast en.

2008-11-30 @ 19:48:24
Postat av: Mistress of Evil

Det är värdelöst att skolan gör anspråk på så mycket av ens fritid...



Tony, lär mig att uppnå "fulländad chill"!

2008-11-30 @ 20:33:29
URL: http://theblogthatshouldnotbe.blogg.se/
Postat av: nikki

... jag vet att du gick på den där konserten, klämde in dig i moshpit och försökte starta en wall of death, men det visade sig att du var den enda som var på g och det vet ju alla att det inte går - som tröst sprang du ett varv i circle pit (a la smågrodorna).. oh yes. jag har koll på dig du. och jag vet att du hade kul :)



segla lugnt.

2008-11-30 @ 22:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0