10 november - Andrum

Ibland behöver jag bara försöka ta det lugnt.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Buddha

skjut upp det. Det är du värd :)

2008-11-14 @ 18:09:36
Postat av: Ester

svar: Men vad väger tyngst? Att barnet inte får chans till sitt liv, eller att det får en jobbig uppväxt? Bara för att man är ung så betyder det inte att barnets framtid är dömt för att misslyckats. Det ligger ett mycket stort missförstånd i det. Min kompis har en tjej i klassen som är 17 år och är två-barnsmamma och hon njuter av livet och även fast hon är ensamstående tror hon starkt på att hennes barn ska få det bra. Det hade varit extremt sorgligt att låta de barnen raderas bort? Det som är problem med Sverige är att det läggs ner mer energi åt kampen för abort, när det istället behövs skapa förutsättningar för att unga tonåringar (som ofta gör abort) ska ha möjlighet att uppforsta sina barn. I vårt samhälle finns det en hemlig regel om att detta är omöjligt -och därför bestämmer sig många för att låta aborten bli så självklar. Finns inget annat val.



Jag är kraftigt emot dödstraff och själv tycker jag kristna högern har gjort mycket bättre saker än vad vissa andra politiska block har åstadkommit.

2008-11-17 @ 22:48:01
URL: http://metrobloggen.se/ester
Postat av: Ester

svar: Jo, våldtäkter anser jag är ett kapitel i sig. MEN, man får inte rationalisera. Även här finns det flera fall av barn som har föds och som har fått bra liv. Hur etiskt är det då att säga att de inte ska ha rätt till sitt liv? Men såklart, nackdelarna måste väga mot fördelarna i beslutandet - vilka nu fördelar som väger tyngre än livet. Min dröm är att för att en abort ska genomföras, att det ska finnas tydligare (än vad det behövs idag) motiv till varför man vill göra detta. Det ska inte vara som i Sverige, där 37 205 tjejer förra året genomförde detta. Jag tror knappast alla dessa har varit med om en grov våldtäkt, i såna fall har jag verkligen missat något. Den största förändringen jag längtar efter är dock en attitydförändring. Ett totalt abortförbud skulle vara perfekt i en värld utan våldtäkter, men nu är inte världen sådan - så kanske det inte går att dra gränsen så strikt. Men jag blir ledsen när jag får höra på att man måste göra sådana drastiska åtgärder och att ett liv är så oönskat. Men världen är ju helknas, och det går ju inte att göra så mycket åt det. Det jag vill förmedla med min artikel är inte totalförbud av abort, utan eftertanke till vad en abort egentligen är. Man sätter faktiskt stopp för ett liv i utveckling. ------------------------- Jag vet inte om jag vill diskutera kristna högern. Själv är jag kritisk till vissa delar. Och själv tror jag inte du är 100 % stolt över alla företrädare inom den politiska ideologi du tillhör heller.

2008-11-19 @ 19:41:18
URL: http://metrobloggen.se/ester
Postat av: Anonym

Nu tycker jag att du ska sluta ta det det lugnt och skriva en recension av gårdagens konsert, så länge inte Slayer tog död på de hjärnceller som har hand om skrivförmågan :P

2008-11-24 @ 19:06:58
Postat av: nikki<3

nu ska jag va lite elak mot dig dan... det är dags att upp o hoppa.. men.. vissla observera! behåll lugnet, förstås!!

2008-11-28 @ 14:13:23
Postat av: Felix

Vakna, vi saknar dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0