4 december - Ur askan i elden

I tider som dessa vill jag helst av allt bara luta mig tillbaka, fixa lugnet i skolan, chilla för fullt hemma och vara lite hobbyreligiös med att invänta julafton som nu är på gång. Vad jag inte vill uppleva är de evenemang som ständigt pågår i Sverige just nu.

Nazidemonstrationer härjar landet runt och häromdagen attackerades en familj av ett par testosteronstinna män med rakade huvuden och dragna sköldar. De kallar sig nationalister och försvarade sig och sitt påtänkta land genom att eldhärja en lägenhet i södra Stockholm. Duktigt.

Härnäst väntar ännu en demonstration utförda av samma äckel. Tyvärr kommer jag inte att medverka som motpol till dessa offer. De får helt enkelt fortsätta lida i tron om att deras påhittade fakta stämmer överens med verkligheten.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Cleeve

De försökte ju inte mörda vilken person som helst. Syndikalister var de... :(

Jag har verkligen skuldkänslor för att jag inte går... :( Det gäller ju att göra sin röst hörd.

2008-12-04 @ 18:15:57
Postat av: Danne

Japp! jag vågar nog helt enkelt inte åka dit :/

2008-12-04 @ 23:33:18
URL: http://dannemanne.blogg.se/
Postat av: cleeve

Det är ju dumt att åka ensam. Ska man åka borde man skapa en vängrupp där man hela tiden har kontakt med varandra. Jag vet inte så många som ska dit, så det vore nog rentav dumt att åka.

2008-12-05 @ 10:26:58
Postat av: AmericanBeauty

där håller jag faktiskt med dig Dan. bra skrivet :)

2008-12-08 @ 09:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0