10 december - Skitjobb inget för eliten

Stockholm har spärrats av. Centrala gator är otillåtna att med sina bilar driva fram nu när kvällen vankas. Det är dock inte till följd av att undertecknad ska besöka stora staden. Denne ska ta sig fram med kollektivtrafiken. Inte i en alldeles för lång bil med tonade rutor.

Nobelfesten når idag sin kulmen. Ett spektakel ämnat för eliten. Stadshuset kommer att fyllas med svarta frackar, färgglada klänningar och en hel del jävligt falska leenden som reaktion på oönskade bordsgrannar. Detta sänds direkt i televisionen. Jag ska bara gå någonstans och bry mig.

Eftersom jag inte står med på inbjudningslistan har jag tänkt att bedriva kvällen med att se årets sista spelning för min del. Ett evenemang där alla är välkomna.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: nikki

Blä. Det har alltid äcklat mig något enormt hur vissa tillställningar här i världen bara är ämnade för de som är "bra nog". Sjukt.

2008-12-10 @ 21:20:56
Postat av: Bazooka

Du är inte lite snurrig Du. Festen är för eliten och Du tänker gå någon annan stans för att Du inte är bjuden. Det kan bara tolkas som att om Du varit bjuden så skulle Du ha gått!



Du kanske tycker som Ohly att vissa människor i det svenska samhället är parasiter.



Dessutom förvånar det mig att en vänstermänniska som Du nedvärderar vissa jobb och kallar det för skitjobb. Hur tror Du de hårt arbetande människor känner sig som blir utsatta av ditt påhopp! Min mor var städerska och slet hårt och hon hade förmodligen en skitjobb enligt Dig.

2008-12-10 @ 23:37:45
Postat av: Danne

Nikki: yahoo! :)



Bazooka: Hej du anonyma lirare! Nä, snurrigheten har försvunnit litegrann på sista tiden. Huvudvärken börjar släppa faktiskt :)



Jo, det är sant. Hade jag varit bjuden hade jag ju tillhört en annan samhällsklass och då förmodligen velat gotta mig gratis i med ett och annat glas champagne. Sånt hör egoismen till ;)



I princip kan man väl säga att vissa skulle vara parasiter, om man ser till ordets mening :)



Titeln på inlägget "Skitjobb inget för eliten" har att göra med den konsert jag nämnde att jag skulle besöka. Bandet hette Soilwork vilket, enkelt översatt till svenska, betyder något i stil med just "skitjobb". Därav fick jag till en fin överskrift som kretsade kring temat i inlägget. Dvs: De vill hellre käka fin mat på en fest än gå på konsert, för att förenkla och därmed förstöra meningen med att ha invecklade budskap.



Inte alltid så lätt för icke-insatta att tolka.

2008-12-11 @ 08:15:41
URL: http://dannemanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0