23 oktober 2007 - Fler arkitekter

      
       image46
fotnot: bilden ovan visar den mindre gemytliga kontorsbyggnad där ,det annars trevliga, företaget ligger beläget i

Då uret på min mobiltelefon precis ställt om sig till 9.00 glider jag in på företaget och får mig en överraskning vilket senare följs av en smärre chock. Skämt åsido, det jag ser är att ledningen i företaget är mitt inne i en föreläsning vilken leds av en prydligt kostymklädd man i övre medelåldern. Denna bryter även på en dialekt, ofta påträffad i de nordöstra delarna av Stockholm. Dessutom sitter det flera män i liknande outfits vid bordet och nickar instämmande till föreläsarens goda karisma. In genom dörren kom jag, dagen till ära, med en lagom tillrufsad kalufs samt en klädsel vars summa skulle jämföras med den sko dessa män bär på sin högerfot. Kort sagt, jag kände mig obekväm i situationen och det var aningen pinsamt att knalla in på detta sätt. Genast slog det mig tanken hur en själv skulle klä sig om man inom en framtid innehar ett arbete som en arkitekt...

Dag nummer två på min praktikvecka såg i övrigt ut som gårdagen, undantaget den rundvandring och presentation som gjordes. Denna dag fick jag rita upp resultatet av min hemuppgift, vilket, i mitt mindre snabba tempo och planering tog hela dagen. Givetvis var det inte ett ständigt ritande och mätande på skisspappret utan detta varvades av med arbetet av uppgifterna man blivit tilldelad.

Denna lunch tog jag även en promenad ut på det vackra söder som vid den här tiden vimlade av lunchlediga människor i ungefär samma ålder, majoriteten var utrustade med en pappmugg som uppskattningsvis innehöll någon dyrare form av kaffe från 7-Eleven. Sjävklart var det inte detta jag var utomhus för utan mera för att hämta den friska och kyliga vind som numera kretsar i luften. Dessutom togs det lite kort på söders vackra gator och gränder. Kan även tillägga att som avslutning på min rundvandring slank jag in på en av alla de musikaffärer längs Götgatan. Efter ett par tappade mynt på golvet och ett mindre letande efter dessa kommer jag trots allt slarv iväg med tre stycken välbehövda plektrum.

Hemfärden på pendeln tillbringades på ett behagligt säte och i öronen strömmade ljuden från Kents senaste alster, Tillbaka Till Samtiden.



Danne Andersson - kyligt är trevligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0