20 oktober 2007 - Solens återkomst

         image41

Äntligen är den så omtyckta hösten
här på riktigt, igen. Den värmande solen kombinerat med en kyla gör att den halsduk man preparerat sig med känns aningen onödig då värmen tar över. Även det vindtäta tält  till vinterjacka man bär sig behövs ibland knäppas upp för att förse sig med välbehövlig svalka.

Vad passar då bättre på en sådan dag som denna än att utnyttja denna värmebölja som dragit över ens hemvist, något vi svenskar ser som nödvändigt. Så svensk var jag att jag plöjde, uppskattningsvis, en mils promenad denna dag. På ens färd där i höstsolen gick man med en telefon vars utrymme var fullproppat med en massa musik som det skulle lyssnas på. Givetvis kunde jag inte låta bli att lämna lite plats för ett tjugotal foton som skulle tas en vacker dag som denna.

Senare på den långa vägen fick jag även sällskap av mi amiga som senare lyssnade till pliktens kall och kom exakt i tid till sitt arbete, förlagt i det välkända Coop Forum. Väl där började man känna sig aningen öm om de fötter man tagit sig fram den långa vägen med. Dessa får numera välförtjänt vila då man sitter här och lyssnar in mig inför Iced Earths konsert på torsdagen nästa vecka. Kanske är det på sin plats att anordna ett par strechövningar för att inte känna av den dubbla smärtan i benen på nästkommande dag.



Danne Andersson - det är kul när allt lirar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0