19 oktober 2007 - Korta dagar

Mycket riktigt, precis som utlovat, skötte jag sömnen väl i natt och det lär inte bli några berättelser på detta trauma i några veckor framåt om jag får bestämma vidare. Som belöning på att jag gick upp i tid utan att sova vidare och fixade till mig fick jag överraskningen först på plats, dubbeltimmen med spanska på ämnet var inställd. Vilket betyder att man gladerligen kunde legat kvar i drygt två timmar till utan någon röd markering i frånvaron.

Vilken skoldag sen. Till skillnad från att starta fredagarna med spanskt tal i två timmar fick jag istället nöja mig med en rad ergonomiska övningar på idrottslektion. Som om det inte vore nog med uppgifter på samhällsfronten fick vi även en sådan i detta ämne. Nästa vecka ska vi, förutom, att fråga ut intervjuoffer om hur det går till på deras arbetsplats, dessutom studera denna plats från det ergonomiska hållet, lagom kul.

Den vecka man sett som ett extra lov är nu jämt upp med de typiska fem dagarna man tillbringar på gymnasiet. Med risk för att klaga alldeles för mycket på skolans välvilja att erbjuda oss dessa dagar att komma ut och se världen från ett annat håll slutar jag här.

Fredagarna må vara de dagar som får en på sämst humör. Förutom de oförberett inställda lektionerna är det även en hård dag för en sådan med en bångstyrig kalufs som mig. Då man sällan har tillgång och tid till att fixa denna kan det inte sluta på annat sätt än katastrof. Jag ber om ursäkt för att jag även här väcker antydan till ännu ett klagomål. Dessa mål av klagande är något jag försökt stå över vad det gäller skrivandet i dannemannes blogg men idag är det en sådan dag. Ett försök att få bukt med det egna livet på mitt huvud misslyckades då ett felköp av en burk i miniatyr inhandlades för dryga 40 kr på det annars billiga Coop Forum. Sådär lagom pank är det med missnöje jag tänker tillbaka på gårdagens shoppingrunda.

För att återgå till läsårets hittills kortaste skoldag kan jag nämna att den engelska som normalt brukar fyllas ut på 40 minuter av det ultimata 50 sådana nu minskades till dryga 20.

Till följd av ens tämligen tomma plånbok kunde jag inte heller joina mis amigas vid lunchtid utan gick med panka steg hem och förtärde dagens matlåda.




Danne Andersson - tråkiga dagar blir nedskrivna i tråkiga texter utan roliga bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0