9 januari - Rätt man på rätt plats

I lugn och ro, käkandes på en bit froumagetårta och ett par pepparkakor, satt jag i jobbets lunchrum för att koppla av. Den knappa kvarten jag har för att andas ut används alltid lika effektivt. Fika samt tidningsläsning av Sveriges sämsta tidningar.

I en av dessa överkanter, bland inledande åsiktsbaserade spalter, berättades det kuriosa. Intressant sådan. Mycket.

Den norske läkaren Mads Gilberts riskerar sitt liv för att rädda andras på plats nere i Gaza. Han har bl a i svensk press fått uttala sig om den dråpliga situationen och hur läget står till på de misärfyllda sjukhusen. Av en skribent i DN anses  killen dock som en olämplig repporter och informatör.

Dan Andersson: Varför?

DN-skribenten: Han är kommunist.

Dan Andersson: Okej. Hur lyder motiveringen?

DN-skribent: Jag tycker inte om kommunister.

Dan Andersson: Jag tycker inte om dig heller.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Alex

Han var ju tyvärr inte "bara" kommunist, enligt artikeln, som jag sitter med just nu, stödde han även 9/11-attackerna mot USA och är utsänd av en organisation som sammarbetar med Hizbollah. Det tar såklart inte bort värdet av det han gör på plats, men jag håller med om att det gör honom mindre lämplig som reporter.

2009-01-09 @ 23:29:09
URL: http://alexanderjk.blogg.se/
Postat av: Danne

Alex: Jovars. Ur liberal synpunkt stödde han det hon i krönikan nämnde. Hon bevisar dock inga källor till sina påståenden.



Jag tycker inte kvinnan som skrev artikeln är en värdig skribent. Hon är ju liberal. Sådana förespråkar krig, miljöförstöring och svält. Det är olämpligt.

2009-01-09 @ 23:39:32
URL: http://dannemanne.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Ur liberal synpunkt"? har inte läst artikeln, men antingen stöder han väl dem eller inte?



Dan, det gör de inte..

2009-01-10 @ 14:08:03
Postat av: Danne

Anonym: Nej. Sånt är aldrig självklart. Artiklar och åsikter stämmer sällan överens med någon grundlig uppfattning, vad nu en sådan är. Kvinnan har själv valt att hävda det av det hon hört sägas ifrån mannen. Det lär vi inte få veta.



Han behöver inte ha sagt rakt ut att han stött något av attentaten eller någon organisation. Det är hennes uppfattning.



Jag menar... Enbart för att jag säger att jag är starkt vänster i mina tankar står jag inte för Sovjetunionens mindre glada dagar, vilket vissa antar och tror.

2009-01-11 @ 00:26:01
URL: http://dannemanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0