080920 - Du kan vara sommarvärme på hösten

Det har hänt en jävla massa grejer i världen sedan jag skrev sist. Allt har jag inte tid att yttra mig om just nu.

Igår läste jag i Metro om det nya överklassbarnvården som ska sättas igång intill rikemanssjukhuset Sophiahemmet på östermalm i den stora staden. Dörrarna till den k-märkta byggnaden öppnas på måndag. Det är då fritt fram för familjen Silfverstråhle att komma dit med sina barn vilka även måste ha en personlig sjukvårdsförsäkring. Skulle någon av dessa behöva akutvård då deras lilla Gottfrid slagit sig på tummen har de fritt tillträdde till verksamheten mot en avgitft av 1400 riksdaler. Det är skamligt att alla inte ska få ta del vården och de lokaler som byggts just för att främja barnens intresse och leverne!

Dessutom är det dags att jobba idag. 180 minuter har jag tilldelats för att ta emot Coop Forums kunder denna lördageftermiddag. Det räcker gott och väl.

Dan Andersson - r.i.p. Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0