14 december - Stackars liberaler

Det är väl känt att jag gärna tar spontana politiska diskussioner med folk. Tyvärr känner dock inte allt för många till sina egna åsikter. Oftast stöter jag på en slags gammalmodig tabuaktig bemötelse då jag uttalat mig alldeles för starkt inför en  yngre 40-talist. Det är trist. Måste därmed ta tillfället i akt att berätta om den lilla pratstund jag  hade med självaste Moderata UngdomsFörbundet i fredags.

I Fria Gymnasieskolans bibliotek stod ett par propert klädda ungdomar. En av dessa sträckte vänligt fram ett flygblad med innehållande deras senaste tagline. Ögnade. Haninges ultraliberala ungdomar vill stoppa det kommunala stödet av vandrarhem. Varför? Vandrarhemmen tar viktiga pengar som egentligen skulle kunna läggas på skolan. Visst. Det är så Sverigedemokraterna resonerar då de valt att använda sig av en annan metod till att spara pengar. Populistiskt? Javisst.

På hungrande mage stod jag frivilligt och lyssnade på deras slappa åsikter. Det slog mig gång på gång att dessa små ynglingar gör livet alldeles för lätt för sig. Fundera. Det är ju så lätt att bara vilja släppa på statens, landstingets och  kommunens tyglar när man inte orkar tänka efter varför människor lider. Därför blir man medlem i MUF.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Röde Condoren

Det intressanta är inte hur många medlemmar MUF får utan hur många av dem de lyckas hålla.



Jag är 25 år nu, men redan när jag var 16 kunde jag argumentera bort en moderat. De tror helt enkelt att det finns 2 saker som löser allt:



1) Minska statens utgifter

2) Låt Gud Fader Helige Ande (oftast kallad Marknaden) sköta allt.

2008-12-15 @ 00:55:10
URL: http://condorcitorojo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0