11 december - Nobelt

Jag läste tidningen imorse. Som alltid. Läsbar? Nej. Det har tydligen hänt för lite i världen. Nyheter om huruvida helvetet brutit loss på olika ställen i världen var tvungna att ge vika. Det var nämligen något alldeles speciellt som hände under gårdagens afton.

Vår drottning kunde stoltsera med ett, bokstavligen talat, tillgjort leende i en särskilt designad klänning på framsidan. Längre fram i blaskan synades även paltorna på vår kära monark av skribenter med alldeles för mycket fritid. Övriga celebra gäster presenterades bland ett eldorado för kollageälskare samt i en alldeles för lång text. Okej.

Dessa fick smörja kråset riktigt ordentligt i den alltid lika komplicerade och överdrivet uppsjåsade menyn. Kontrapunktisk var namnet. Tanken på att allt käk de utsvultna (?) gästerna stoppade sig fulla med skulle passa bättre på annat får i alla fall mig att tänka efter.

Dan Andersson






Kommentarer
Postat av: nikki

I och för sig såg kungafamiljen anmärkningsvärt strålande ut(ironi, som om jag bryr mig om monarkin jag inte ens vill ha), men än en gång... Det är äckligt. Hela grejen.

2008-12-12 @ 14:09:52
Postat av: Jocke

Kanske är lite av en konservatist (stavas det så? :S),

men jag tycker att monarki är bra. Kanske inte att de fyller tidningen där det ska vara nyheter, men monarkin är symbolisk och representerar Sverige. Om vår nuvarande gör ett bra jobb eller inte kan diskuteras. Men monarkin bygger på tradition sen nästan 1000 år tillbaka i Sverige, och att vi lyckats ha kvar det tycker jag är coolt. Trots att vår nuvarande härstammar ifrån en av Napoleon Bonapartes generaler, hehe.

2009-01-17 @ 17:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0