080913 - Höstens köld är välkommen

Förskjutningen av årstider har inte ställt till med galenskap på ett bra tag nu när hösten tog sin början i rättan tid. Då september inlett den av undertecknad omtyckta hösten fungerar kylan utanför lägenhetens värmande temperatur som en stämningshöjare.

Det var minst sagt en sval vind som blåste mot ens ansikte där jag gick i det nyfödda höstvädret. Längtan efter att få lyssna på musik via mp3-filer på min mobiltelefon var alldeles för stor då flera hade gått sedan den tagit sin början. Därför var dagens promenad till elkedjan på andra sidan centrum en nödvändighet.

Tur att världens varmaste inomhuscentrum är förlagt just i Haninge då dagens väder var ett faktum. Tyvärr blev hettan aningen outhärdlig då jag gick i motsatt väderstreck. De få plusgraderna väntade dock på andra sidan.

Ett om ännu varmare Siba äntrades strax därefter. De sedvanliga expediterna i åldern 20-30 stod och förklarade tekniska prylar i obegribliga termer inför ett par oförstående människor i övre medelåldern.

Ut kom jag i alla fall med ett par hörlurar av det billigare slaget. Det svindyra priset jag fick betala i form av tre hundralappar kändes aningen onödigt när det är för andra gången jag ersatt ett föregående par av samma ting.

Därefter väntade en lång hemgång vilken hade sina avkrokar när ett par färska album ljöd vackert mina nyinförskaffade sladdar.


Dan Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0