18 oktober 2007 - Vi ska alla en gång sova

        image40

Som jag skrivit i tidigare inlägg
angående problemet med undertecknads sömn kan jag nu berätta att detta inte funkat något vidare. Detta ska det bli ändring på idag, därav mitt försök att tidigarelägga min skrivtid till ett par timmar tidigare än normalt.

De tre inledande timmarna av mitt individuella val var visserligen intressant och innehöll idag något som föll mig i smaken. Trots detta fanns det ingen chans att mina två ögon kände detsamma. Dessa ville hellre stänga för dagen och komma tillbaka senare, en sovmorgon var det de allra mest skulle önskat för att förse ägaren till ögonen med en klar syn.

Då det vankades egen inläsning på tre textrika sidor fanns det ingen utväg, ögonen slöt sig och där satt man utan att veta vad som hände i 1700-talets Stockholm. Som tur är existera baskunskaperna av detta i ens huvud.

Dags för en kvarts rast. Det var då jag såg min chans att ta mig upp till närliggande och alltid lika trevliga Pressbyrån för att inhandla en större mugg cafe latte samt en kanelbulle. Detta förtärs inom de närmsta tio minuterna.

Om det var den friska oktoberkalla luften utomhus som gav mig den livsviktiga energin för att fortsätta skolan eller den stora pappmuggens innehåll vet jag inte. Det jag vet är att jag måste fixa sömnen bättre så jag slipper ha detta ämne som givet vid varje skrivarstund!



Danne Andersson - ingenting är mycket riktigt ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0