13 oktober 2007 - Höstens erbjudanden

               

Härligt höstväder
är det som gäller just nu då oktober startat på allvar. Solen värmer delvis då man går där extra påklädd och den isande vinden blåser kallt så pass att öronen säger ifrån. Det väder som just nu kyler ner oss i väntan på den numera mildare vintern skulle kunna dominera större delen av denna dags skrivande. Detta hade jag dock tänkt att försöka motverka. Trots att följande ämne jag kommer att dra upp inte har något direkt med vädret att göra i sig var det inte utan anledning att jag inledde att berätta om kylan.

Hösten är något jag starkt förknippat med musik. Av någon anledning är det under denna årstid jag mest uppskattar att lyssna på just musik. Kan det ha att göra med att man vistas mera inomhus för att krypa undan den kyla som nu omger Sverige? Det är ju trots allt inomhus i mitt lilla rum jag har min ännu mindre avancerade cd/radio-spelare, vilken används väldigt väl i dessa tider.

Det är också nu tiden är inne hos de skivaktuella banden att dra förbi Europa för att beta av alla de ställen de tvingas spela på. Dessa spelningar går sällan, för gemene man, att besöka. Möjligtvis hinner man kolla in de säkraste korten som man förmodligen redan använt sig av ett par gånger tidigare. Men det blir sällan, i sin nyfikenhet, tillfälle att besöka de mindre kända banden. Detta pga akut pengabrist. När dessutom merparten av dessa band som väcker en viss nyfikenhet hos en råkar spela på ett ställe där endast myndiga är välkomna att besöka kan besvikelsen minska en aning. Tyvärr är detta något man råkat ut för en hel del just denna höst. När dessutom ett par av de nämnda korten man gärna skulle vilja kolla in hur de beter sig på scenen kommer förbi Stockholm i dessa svåra tider kan de räkna med att vara utan denna bloggs författare i publiken. Jag ber om ursäkt om föregående mening inte tillhörde de mest innehållslösa av meningar.

Något som dessutom är starkt förknippat med den årstid är att kolla in en härlig film på en 90 graders vriden datorskärm från den närliggande sängen. Detta ska göras nu.



Danne Andersson - bakterierna i halsen var bara i tillfälligt arbete och har numera lämnat brottets bana...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0