10 november 2007 - Onödiga rusher

                image61                    
fotnot: i mitten kan jag se mig själv. Detta kort är taget under den läsårliga friidrottsdagen för oss elver på skolan...


Ovanstående text, vilken är en mycket genomtänkt sammanfattande överskrift, har inget att göra med det band jag såg spela i våran största inomhusarena för snart två veckor sedan. Dock spelar bägge orden en del stor roll i de bokstavliga sådana jag utförde vid enstaka tillfällen då jag kände en känsla av stress och välvilja av att vilja denna positiva vilja. Varför det inledande ordet råkar på att vara negativt och inte positivt, vilket brukar infalla, läses nedan för de med en lust av att läsa ens allra innersta tankar.

De inledande rusherna, och kanske mest ointressanta för de icke-sportintresserade (dessa kan skippa nästa stycke omedelbums såtillvida de inte känner välviljan av att veta vad som hände på undertecknads idrottslektion).

Under hela min skolgång har dagens idrottsaktivitet toppat listorna på de mest uppskattade sporterna att utföra under liknande lektion. Den redan nämnda viljan av att lyckas speglade dagens timme, innehållande matcher med tillhörande redskap i form av varsin innebandyklubba samt en passande boll att spela med. Dessa klubbor användes, av vissa, som tillhygge i deras tillfälliga lust att utföra berserkagång, medan andra mera såg till att verkligen sätta den ihåliga bollen i det mål man själv inte vaktade. Det var under dessa förhållanden jag utförde mina, vid det här laget, välkända och onödiga rusher. De kallades onödiga då de inte resulterade i vinst till en själv och ens lagkamraters favör.

Trots att det nämnda innebandyliret varvades av med lite gym emellanåt var det där jag befann mig efter skolans slut. Enligt traditionen, och förhoppningsvis, stärkte jag upp min fysik vilket jag börjat med, sedan ett långt uppehåll, på måndagen samma vecka. Varför detta ska nämnas i ett inlägg innehållandes bokstäver berättandes om mindre nödvändiga springturer kan man undra.

Till följd av ens fåfänga tog ens hårmedicin slut på förmiddagen och detta ska givetvis åtgärdas så fort som möjligt. Vad vore väl bättre än att återigen besöka det klassiska Coop för att råda bot på håret med det egna livet? Nästkommande buss, vilken passerar ens egen gata två gånger i timman, användes för att ta sig dit. Aldrig har jag använt det färdmedlet att komma till en önskad plats i ens egna hemort. Hur som helst, allt med färden insåg jag, till mitt missnöje, att denna färd med kollektivtrafiken tog märkbart längre tid än tiden det skulle ta att använda sina egenskaper i att ta sig fram i egen maskin.

Med vaxet köpt i kassan, där min hårt slitande och arbetare till vän satt, begav jag mig i rasande fart till hållplatsen där bussar stannar för att hämta upp passagerare. Dagens sista rush skedde vid denna tidpunkt. Med mina ögon, vilka ej var preparerade med glasögon framför, såg jag trots allt, en buss glida i sakta fart mot platsen jag hade mitt mål. Woho, tänkte jag och sprang iväg på mina resterande krafter jag hade kvar efter flera timmars work out på gymet. Woho, tänkte jag inte då jag insåg missen av att fånga uppmärksamheten hos busschauffören. Denne satte kurs mot nästa hållplats och jag fick glatt vänta på nästa tur.

Visiten på kommunens klassiska varuhus skulle visa sig vara förgäves (besöket av ens vän sittandes i kassan ej inräknad). Det vax man nu har till förfogan visade sig vara ett perfekt sådant för de personer vilka skuttar omkring på Stureplan med omnejd.


                                                    image58
 


Danne Andersson - affärerna har traditionsenligt börjat med försäljning av julprylar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0